Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cow 4: Uvězněný černoch (21.10.)

Opravdu vám nezávidím, celý tento díl bude o dveřích. Ostatní je vata, kterou si cucám z prstu, aby to bylo únosné.

"Praha, věrna odkazu Švejka a Cimrmana..." Najdete most?Stanislav Rejthar

Spoiler a dveře

S úlekem prozrazuji, že píšu několik dílů dopředu. Nechci, aby jedna Cow měla přes 16 000 úhozů (jeden váš večer). Důsledkem čehož jsou díly čím dál tím víc zastaralé a nedatovatelné, tak se nedivte, kdybych se za čtvrt roku rozepsal, jak zastřelili Kadáfího a jak se štika udusila kaprem.
Vidím, jak spěchám ze své promoce v prosinci 2017 na hajzlíky ČZU, abych na svém novém iPhonu 5, co jsem dostal za vysvědčení, odeslal vám, šťastlivcům, kteří můj rok sledujete se mnou, nový díl Cow on the Road 666: April in England.

Semafory tu neudávají, jak jsem se prve mylně domníval. Onehdá semafor pískal, ne že jsem přešel na červenou. Ale že mám zelenou a můžu jít. Všichni přecházejí jako na Václaváku a vláda asi vyrábí větší a větší tlačítka, ale jejich reakční doba je prostě minuta, a tak je nikdo nepoužívá, a tak když už je někdo použije, musí o tom vědět celá ulice.
Zato dveře!

Dveře do Hubu:
Na začátku jsem psal, že na všechno mají vlastního člověka, dokonce na to, aby otevíral dveře do Hubu.
Tak toho vyhodili, ovšem zpětně se ukázalo, že to byl nejpotřebnější člověk v kampusu.
Dveřmi do Hubu potřebuje pro začátek projít 36 podlaží Priory Hall na snídani a po druhé večeři.
Další lidé tam chodí na oběd či za nejrůznějšími službami. Poslední odcházejí v deset večer a první přicházejí v půl osmé ráno.
A v téhle budově, ať už kvůli permanentnímu provozu či sabotáži původního pracovníka, proces otevření dveří nakynul.

Dveře jsou složeny ze čtyř křídel, přičemž neplatí, že jsou otevíratelná dvě křídla současně. Vzájemně se střídají po čase t. Občas je aktuální křídlo označeno papírem, který se s dalším časem t stává matoucím.

V největší špičce to nevadí, efektem převozníka si masu všichni podají.
Mimo špičku však nejprve odblokujete dveře kartou na přilehlém sloupku. Je to taková předběžná forma žádosti o vstup do budovy.
Pokud uslyšíte cvaknutí, tipnete jedno ze čtyř křídel a upalujete. Stihnete-li doběhnout, než se ozve druhé cvaknutí, máte ze čtvrtiny vyhráno.
Vší silou táhnete.
Ovšem -!
Je třeba vědět, že dveře, které jsou současně odblokovány, pootevřou se tahem na centimetr, vyčkají na druhý tah a potom podlehnou celé a člověk vejde.
Zatímco dveře, které nejsou odblokovány, také se pootevřou tahem na centimetr, na druhý tah podlehne ovšem člověk, který je náměstí i ochrance za kreténa, že tahá za zamčené dveře.

Dovolte mi! Vzpomenu analogii z Korfu. Přijížděli jsme po silničce někam do Linie. Na zastávce byli dva penzisté, kteří už zdálky na autobus mávali jako diví a nepřestali, dokud bus nestál pevně před nimi.
"Primitivové," notovali jsme si se sestrou, "nemaj doma autobusy nebo co, chudák řidič."
Pak jsme šli do krámku pro místní croissant, ale vypadaly dobře, tak jsme zvýšili, že každý chceme dva, vznikl zmatek, prodavač si klidně dal říct, nějak se dokola mocnilo a nakonec jsme odcházeli všeho všudy s šestnácti croissanty. Viděli jsme poušť, moře, zažili báječný úmorný den a spěchali na bus, kterým stihneme večeři v letovisku.
Sestra únavou vklouzla do role sestry matky, kterou má z dob, kdy bývala dvakrát starší než já. Tenkrát se o mě dobře starala, takže role zapustila kořeny.
"Já půjdu koupit kokakolu. Brzy se vrátím. Až pojede autobus, mávej na něj. Zvedneš ruku a budeš na něj mávat," předvedla a ustaraně odcházela.
Protože zvyk je železná košile, přece jenom jsme se tenkrát vídali nejčastěji, pohoršilo mě to a urazil jsem se, jestli jsem debil nebo co. Opřel jsem se o klandr a přežvykuje hlídal silnici.
Tu se na obzoru vynořil autobus. Stoupnul jsem si na zadní a vzpřímil se. Nechci být jako ti důchodci, co dělají brajgl kilometr dopředu. Ale zase se autobus blížil a bylo by trapné, kdybych ho opravdu minul, po tom všem.
Přišoural jsem se neurčitě k okraji silnice, odhadnul ideální vzdálenost a zvedl na řidiče ruku.
Ten nezpomalil a profrčel dál. Stáhl jsem ruku a škrábal se na nose. Co teď. Zapřít? Sestra se blížila.
"Já se vomlouvám, ale já jsem ten autobus asi minul."
Dostal jsem kolu.
Na Korfu je totiž jediná komunikace a každý hotel má svůj vlastní shuttle, kterým přepravuje hosty z letiště. Zatímco autobus, který zastaví na mávání, je jen jedna linka.
Kéž nemáte tuto historku každý.

Jindy se mi stalo, už jsem to psal na facebook, že jsem nechtěl čeřit ochranku v noci, aby mě zase musela odněkud vyhazovat. Když jsem někde, kde být nemám a už už to praskne, je výborný nápad si pohvizdovat. Protože kdo hvízdá, nekrade. Ale ten den se mi nechtělo, tak jsem po desáté vyšel z laboratoře se slušně zeptat, zda se budova zavírá, měl jsem za to, že ochranku potkám na chodbě nebo tak.
Došel jsem si alespoň na dámský záchod, kde je pitná voda.
Fajn, nikde nikdo, chyba ochranky, pohvizdoval jsem si cestou zpátky, tohle bude moje noc.
Ovšem nebyla chyba ochranky, ale lávky, protože dveře do laboratoře jsou od deseti nula nula na kartu, a to na příslušnou kartu.
Chvíli jsem lomcoval s klikou, za kterou jsem měl přihlášený počítač se všemi hesly, na stole občanku, bankovní kartu, hotovost a tak a různé hygienické potřeby, které člověk v soukromí přeci běžně kolem sebe umísťuje, ale je hotov kdykoli je jedním pohybem uklidit. Toaleťáky nevalně rozházené okolo.
Od paní v přízemí jsem se dověděl pověst, že ochranka přijde pět minut po desáté. Já blázen jí věřím. Jako bych mýty o fyzické bezpečnosti neznal z T-Mobilu.
Do půl jedenácté jsem tábořil před místností. Nejdřív jsem se před kamerami na chodbách nechtěl promenovat, pak se však můj postoj obrátil, když jsem v mobilu našel nahrávky, kde se loni učíme s Aničkou Baldovou Lysistrátu a zpíval jsem s mobilem *opravdu* nahlas.
Což, alespoň někdo přijde, říkal jsem si.
Takové Zvony zvoní nejsou žádná ukolébavka. Abych se došplhal alespoň pod poslední tón, když už ne na něj, musím se pořádně opřít. Duet, který jsem před laboratoří performoval sám se svým rok starým falešným ječákem, byl tak nabitý elánem, že by i v Úštěku koukali, jaký tam mám jarmark.
Když nikdo nešel, přestal jsem se žinýrovat a burácel i písně, které se stydím zpívat na dálnici. Pak jsem se vyřval do syta a šel shánět po ostraze.
Ukázalo se, že všudypřítomná ochranka v Hubu má na starosti jenom Hub a jestli za rohem někdo vytápí napalmem zverimex, se jí netýká. Od té doby mě také tamní guard přestal zdravit.
Nasměrovali mě do Priory Hall, do centrály univerzitní ostrahy.
To je starý pán, který má před sebou obrazovku s pět krát čtyři kamerami, sedí u vysílačky a občas si dělá poznámky na papír, který ráno vyhazuje. Rád si popije kávičku.
"Dobrý den, v budově Armstrong Siddeley, v prvním patře v místnosti 126 jsem (... a tak dále)" ospravedlňuju se mu.
Pán řekne do vysílačky třeba: "Charlie? Je tady hoch, chce odemknout v prvním patře místnost. V jaké budově?"
"Armstrong Siddeley."
"V Armstrong Siddeley."
A z vysílačky se za chvíli ozve: "Máme ho!" Zvedám obočí. Pán si udělá poznámku na papír. Vysílačka pokračuje: "Jsou támhle na lavičce. Opilci!"
"Chlapče, zkus to později v noci, nebo nejlépe ráno. Teď nikdo nemůže." Pouštím obočí.
"A v kolik tak můžu přijít v noci?" Nejsem žádné ptáče.
"Zkus to radši ráno."
"A v kolik hodin ráno?"
"Zkus to radši ráno," fikaně odpověděl na předchozí otázku. Mrzí mě to, ale neumím se anglicky ptát na hodiny, nikdy mi to ještě nevyšlo. Vím, že je to první věta, kterou nás barevná Doodie ve třetí třídě naučila, ale nějak to nefunguje.

Možná nikdo neví kolik je hodin, nebo mají všichni výčitky, že nepoužívají můj středoevropský čas. Nebo nejspíš nikdo neví, v kolik se budovy odemykají, protože to řídí IT service desk odněkud z vaultu. Nebo se bojí, že ani jejich karty laboratoř neodemknou a znemožní se. To nejspíš.
Mazaně jsem dal na facebook informaci, že kdo mě chce ráno vykrást, ať jde do GS305, což byla jiná místnost. A bylo to pro mě poučením, jak vypadá security zevnitř, kdybych potřeboval. Když si vezmu flašku vody, flašku na chcaní a strom, můžu se prostě utábořit kde chci třeba přes Vánoce.
Teď tady budu pašovat týden Radka, tak uvidíme, jak to dopadne.

Jednou si to takhle šinu z Hubu a běží za mnou dva Francouzi: "Please, do you know vát... er... vérr."
"Vy jste Francouzi?" říkám jim.
"Jo bezva, jsme! Vvdlejšíbdovějzamčnýčlvěkslbljsmmzdbhnmprskrtkanvíš, kde je?"
"Já nejsem Francouz. Cože?" Někdy není radno odhalovat barvu, že člověk umí něčí mateřštinu.
To už ukazovali. O dva metry výš na schodech za otevíracími dveřmi byl uvězněný člověk. Chodil dokolečka jako leopard. A občas mával rukama ven, abychom si ho všimli.
Vylezl jsem schody, abych s ním promluvil pár vlídných slov, přes sklo jsme si však vyměnili jenom neurčitě vlídné huhlání.
Francouzi mezitím běželi ke dveřím Hubu, ty ale neuměli otevřít. Zkoušeli různá křídla a žádné nešlo. Neřekl jsem vám ještě, že po sedmé hodině večer jsou hlavní dveře prohlášeny za vedlejší a průchod je umožněn pouze oficiálními hlavními dveřmi, které jsou na opačné straně budovy, kudy nikdo chodit nepotřebuje. Navíc jsou dvojité, takže je s nimi dvakrát víc stresu.
Francouzi gestikulovali na ochranku, že mají problém, ochranka však gestikulovala, že musí obejít budovu. Zrovna v momentu, kdy ji začali rezignovaně obcházet, v ochrance se zvedl soucit a šla přeci jenom odemknout, Francouzi už ale byli napůl cesty okolo. No groteska.
Na závěr toho přiběhli ke mně, že hlídač brzy přijde, ten přišel, vystoupal po schodech ke kleci s černochem jako vítěz a osvoboditel, přiložil kartu, ta mu zasvítila červeně a zázrak se nekonal. Strážce zkusil kartu znova, ale neúspěšně. Pán vevnitř lomil rukama. Nemohl mluvit, ale exprimoval pocity, jak to šlo. Strážce řekl něco do vysílačky, ale dostalo se mu neurčité odpovědi. Pak se sebral, usmál se na nás vlídně jako na peďáku, slíbil, že za chvíli přijde kolega, který to otevře a rázným krokem odpochodoval do Hubu, zařizovat.
Francouzi byli nejdřív v šoku, pak měli věc za vyřízenou, rozloučili se společně se mnou, rozloučili se jednostranně s uvězněným a odešli pod most.
Hub je ovšem prosklená budova se žlutými stěnami, takže zatímco venku je tma a anonymita, jsou vevnitř všichni jako ve výstavce.
S vězněm jsme koukali, jak strážně vevnitř zvolnil tempo a začal si vykračovat. Tu si vzal žvýkačku, opřel se o stůl, popošel pár kroků. Až konečně začal lézt do patra, ale tak jako se potoulával.
Nebožák za mnou byl jako na trní, čekali jsme pár minut, koulel na mě očima, ale já taky nevěděl co dál. Měl jsem jít znovu do Hubu absolvovat grotesku?
Posléze jsem dělal, že vězně nevidím, stačilo se otočit zády, sedl jsem si na schody a četl si Jana Maria Vianneye. Každých pět minut jsem se na něj dozadu usmál, až vypadal zcela smířeně.
Záchrana přišla zevnitř. Zřejmě Hubí vysílačka fungovala a kontaktovala ostrahu dané budovy v patře.
Vězeň vyběhl ven, děkoval mi, vzal si moje jméno, nadšeně říkal, že si mě přidá na facebook, ale až ráno, a odešel pod most, abych o něm už nikdy neslyšel.
Snad dělat exponát jinam.

 

Kytara

"Dáme si Nohavicu," říkáte mnohokrát, což znamená Pochod marodů, Kejklíře, nějakou o sexu a deset topů a strávíme noc. Vězte, že nejste ani na začátku.
Vybrnkávám celý Nohavicův zpěvník. Je jich asi 180.
Začal jsem v pondělí a už mi lezou ušima.

Hraju si takhle v průjezdu. Statný černoch se zdálky zastavil a chvíli hleděl. A pak si nandal sluchátka.
Něco tak neslušného jsem nezažil. Prosím, projděte si kolem mě ksichtíce se, plivejte mi pod nohy. Tropte žerty. Dávejte pokořující otázky a plácejte se vzájemně po ramenou. Chápu, že ne každý první musí být skupina ohromených dívek.
Ale nenandavejte si sluchátka, pro všechno na světě.

Další noc jsem hledal větší soukromí. Našel jsem zavřený park u dálnice a vyhoupl se do podkroví altánku.
Za chvíli ke mně někdo přicházel. "Jen žádná sluchátka!" lomil jsem rukama a rozpálil Mandibuly lambády, aby všichni viděli, co je to refrén.
Dva policisté skutečně ke mně šli; sice nedošli až ke mně, opřeli se o zamčené mříže, ale zajímalo je, jak jsem se v pokročilou hodinu omylem dostal do zamčené zahrady na střechu altánku hulákat.
Měl jsem však studentskou ID, a tak policisté jen počkali, až přes mříže vylezu zpět na ulici a pokračovali.

Tu noc jsem se odebral na svůj kruhák. Na kruháku má člověk soukromí, většinou je tam příroda a nikoho neruší. To platí pro všechny země. Mám tam div ne pokojíček. (Nechávám si tam tužku.)
Jindy jsem hrál na pěší křižovatce, kam ústily tři podchody.
Myslel jsem, kdoví jaké mám soukromí, když tu za mnou přišlo asi sto lidí. Musel přijet vlak nebo tak. (Třicet jich bylo určitě.)
Za dalších dvacet minut přišli dva černoši, nejdřív se usmívali, ale jeden po mně něco pořád chtěl.
Měl hrozně hluboký hlas a ten druhý ho poslouchal. Už se mi to nelíbilo.
Když viděl, že jsem cizinec, řekl z legrace, že je zloděj, odložil plechovku, přistoupil na dosah nosu a pořád natahoval ruku.
Bránil jsem se tak, že jsem tvrdil, že nevím, co to znamená sotěj.
To víte, théta na začátku slova není pro každého, nemusel jsem se přemáhat.
Překvapilo ho to, a tak vyslovoval 'zloděj' pečlivě. Snažil se, až jsem slovu 'zloděj' porozumněl, řekl jsem však, že ne.
To stačilo. Potřásli mi rukou, zazpívali Boba Marleyho a odešli.
Díky tomu jsem mohl dokončit píseň Titanik Šlejška, kterou uslyšíte na příštím koncertě, dle domluvy bude o Silvestru ve dvanáct na Václavském náměstí.
Btw, slyšeli jste už Saperlipopette? Nerad bych vypadal, že ji cpu všude, ale jste poslední sociální síť, kam jsem nepostnul link.

Soutěž

Zítra přijíždí Radek, teď musí být někde u Drážďan, vstávám v pět a jedu za šest liber do Londýna.
Ještě ke studentské ID. Vemte si, v Anglii nejsou občanky. Studentská ID je prominentní.
Její vlastnictví mi připomíná tento rozhovor:

"Řekni mi, jsi student?“ Já jsem odpověděl: "Ano.“
Policista mi na to řekl: "Já jsem studoval za veliké peníze."
Ale já jsem prohlásil: "Já jsem se jako student už narodil."
Ihned ode mě odstoupili ti, co mě měli vyslýchat.

Soutěž! Kdo pozná, odkud to je, dostane vtip. Katolíci protievangelický, evangelíci protikatolický a bezvěrcům tam napíšu Rusáky.

Autor: Edvard Rejthar | čtvrtek 19.7.2012 12:00 | karma článku: 6,15 | přečteno: 780x
  • Další články autora

Edvard Rejthar

Povodňová prokrastinace pro každého

"Teď je ta vodní turistika. Lidi se jdou dívat na vodu. Hele voda, říkají. No je tam, no. Teče," mrznul policista na hrázi u Braníka.

4.6.2013 v 0:05 | Karma: 26,29 | Přečteno: 3177x | Diskuse| Společnost

Edvard Rejthar

Cow 12: Irská apokalypsa (18.5.)

O poměrech na sousedním ostrově z pohledu střední nízké vrstvy. Příběh o zombiích, jeskyni a běžném hospodském večeru.

31.5.2013 v 2:15 | Karma: 6,51 | Přečteno: 387x | Diskuse| Cestování

Edvard Rejthar

Cow 11: Technika komunikační substituce (4.5.)

Od roku 1347, kdy Klement VI podepsal bulu o založení pozdější Karlovy Univerzity, každý listopad nastávající absolventi začínají - smolit bakalářskou práci řádek po řádku - naříkat v jídelně, že tento týden po setmění nemohou, neboť mají meeting se supervizorem.

5.5.2013 v 2:15 | Karma: 5,24 | Přečteno: 239x | Diskuse| Cestování

Edvard Rejthar

Cow 10: Honím bibliobus (9.3.)

Houseparty je nejvyšší forma zábavy.V pozdním nedělním odpoledni jsme zamířili ke kamarádovi na vodnici. Ukázal nám svůj pokoj, kde má po stěnách plno velkých vlajek a kužel a závoru.Zeptali jsme se na kužel a závoru."Myslel jsem, že se jen tak říká - probudit se po opici s kuželem. Ale jednou uklízím a tohle vyšťráchám zpod postele.Úplně jsem se přitom uviděl v noční ulici, jak se vracím z té houseparty, přes rameno závoru. Vůbec netuším proč, to jsem si nevzpomněl."

8.3.2013 v 2:15 | Karma: 6,07 | Přečteno: 367x | Diskuse| Cestování

Edvard Rejthar

Zmar rodiny Kolchozů aneb OpenCard (2008)

Katastrofická vize z doby, kdy ještě OpenCard nebyla povinná a my nevěděli, kolik je takových 800 miliónů. Povídka o novoročním přípitku vyšla v cyklu Padající hvězda.

4.3.2013 v 9:05 | Karma: 6,26 | Přečteno: 289x | Diskuse| Poezie a próza

Edvard Rejthar

Řítí se na mě cihla (2009)

aneb koukám na ni dost natupo. "Každý rok napíšeme povídku s názvem Padající hvězda!" nadchla se Bára ve stanu, potom, co nás noční bouře odplavila z Králík až k Zábřehu na Moravě. Jeli jsme jako šroubi. Třetí rok psaní jsem objevil, že existuje přímá řeč a celou povídku jsem s ní uspokojivě zahemžil. Voilà.

21.2.2013 v 9:05 | Karma: 5,77 | Přečteno: 265x | Diskuse| Poezie a próza

Edvard Rejthar

Průvodce mým neúspěchem u žen

Myslel jsem, že máme volnou hodinu. Hledal jsem prázdnou učebnu: "Nebudu zkoumat rozpis na dveřích, vtrhnuv zjistím, jestli je třída prázdná, nebo se v ní učí." Rozrazil jsem dveře a tam se učila naše třída. Bleskurychle jsem dveře zase zavřel.Bylo mi, jako bych se vrátil v čase a potkal sebe zezadu."Třídnice je ve skříňce, mám ji," informoval mě Tomáš, který také zatahoval a sídlil v atriu.

11.2.2013 v 6:16 | Karma: 19,55 | Přečteno: 1937x | Diskuse| Osobní

Edvard Rejthar

30 hodin s koštětem

"Už ví, proč byl semestr tak šílenej.""Když do škol chodil podle rozvrhu dva dny v týdnu...?""Ale beztak měl pocit, že se něco valí!""Ano?""Nejdřív mu nevyhověla práce a dostal echo, aby se dostavil ji probrat na konzultačky po přednášce, takže musel na konzultačky - a na tu přednášku.""No to snad ne!""Nekecám.""Já vím, že po večerech smolil mimořádně neslanou zprávu o testování softwaru, který v tobě době nebyl naprogramovaný -""To chápu, že je k uzoufání. Zatlouci současně neznalost svoji a neexistence předmětu práce, zabere nakonec řádově víc ča-""- a že chodí na mezinárodní ekonomii, se dozvěděl až při plánování zkoušek.""Tehdy to prasklo. Jaký pohodový leden by si to maloval, když má na krku řešit 16 předmětů! Na vlastní oči viděl jejich seznam.""I kdyby měl zkoušku každý druhý den, pořád by to zabralo celý měsíc.""A nejen ta tajemná mezinárodní ekonomie, ale ještě ve školním archu zjistil, že Finanční teorie, politika a instituce a Marketing a podniková politika není jeden předmět se dvěma laškovnými názvy, ale dva různé, s odlišnou látkou a odlišnými požadavky.""Tenhle semestr opravdu nebyl namíle napřed."

7.1.2013 v 5:15 | Karma: 5,04 | Přečteno: 493x | Diskuse| Osobní

Edvard Rejthar

Těhotenství na první pohled

Když se naráz dovíte, že jste sám, protože rodinu máte rozesetu po Bruselu, Kazachstánu, v lesích a ve vazbě, a že holka, se kterou chodíte, chodí s někým jiným.

3.12.2012 v 13:40 | Karma: 7,96 | Přečteno: 1233x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Edvard Rejthar

Padá moře (2010)

Popadalo několik skříní, postel se srazila s nočním stolkem a televize se rozbila o zeď. Den nezačal právě nejlépe.

21.11.2012 v 9:05 | Karma: 5,98 | Přečteno: 567x | Diskuse| Poezie a próza

Edvard Rejthar

Cow 9: Pravidlo osmi budov (24.2.)

"Rád bych si koupil tenhle pohled."Pokladnice nepřátelsky vycenila zuby. "Sedmdesát pencí.""Zde. Vzal bych si také jednu známku.""Ne!""A kde si prosím mohu pořídit známku?""Dešdotralvo fištre.""Prosím?""Dešdotralvo fištre.""Děkuju."Litoval jsem, že jsem si pohled koupil, když jsem se stejně nedověděl, jak ho odeslat.Bloumal jsem ulicí a potkal Ewu."Prosím tě, nevíš, jak pošlu tenhle pohled?" zeptal jsem se místo pozdravu."Že tys nakupoval támhle v tom stánku?" zhrozila se. "Také jsem tamnakupovala pohled. Tý ženský nejde rozumět. Poradím ti."

5.11.2012 v 2:15 | Karma: 7,57 | Přečteno: 1219x | Diskuse| Cestování

Edvard Rejthar

Kalendář (2011)

Konec světa určený kalendářem - jak to vlastně je? Hrdinové příběhu podniknou všechno, aby si otázku zodpověděli.

8.10.2012 v 9:05 | Karma: 5,54 | Přečteno: 549x | Diskuse| Poezie a próza

Edvard Rejthar

Jak přejít zebru nehloupě: Naférovku (3/4)

Když už o držku, tak alespoň čitelně aneb modelová situace na přechodu pro chodce.

2.10.2012 v 5:25 | Karma: 8,84 | Přečteno: 706x | Diskuse| Společnost

Edvard Rejthar

Cow 8: On the Road (9.12.)

Co inzeruje anglická márnice? Jak obelstít hlídače kolejí? Čím vyděsit spolubydlící a zachránit pokoj?

22.9.2012 v 2:15 | Karma: 6,59 | Přečteno: 796x | Diskuse| Cestování

Edvard Rejthar

Jak přejít zebru nehloupě: Prerekvizity (2/4)

7:00 Času dost. Ještě checknu mail.7:20 Kde mám peněženku?7:30 Hele, tyčí to nestihnu, pojedu dneska autem.7:35 Klid, nespěchám, vždyť pojedu autem.7:50 Debile, přidej, tos moh' projet!

15.9.2012 v 5:25 | Karma: 6,92 | Přečteno: 694x | Diskuse| Společnost

Edvard Rejthar

Jak přejít zebru nehloupě: Pilíře (1/4)

Čtyři zásady pro řízení. Nejezděte podle zákonů. Proč byste se řídili předpisy, když můžete jet slušně... Město je totiž pro lidi.

7.9.2012 v 5:25 | Karma: 9,02 | Přečteno: 1047x | Diskuse| Společnost

Edvard Rejthar

Cow 7: Lecture hall (24.11.)

"Pánové, je bez diskuze, že jsme sledováni. Příště už se nesmíme sejít.""Ale co budeme dělat? Nechávat si značky v písku?""Musíme si nechávat zprávy.""Zprávu si přečte každej.""Co kódovaný jazyk?""Napadá tě něco?""Můžem třeba psát písmena jako tečky a čárky.""Nebo jedničky a nuly.""Pitomost.""No ale jak teda udělat, aby si to nepřečet nikdo mimo nás?""Mimo nás a těch, co jim řeknem.""Co použít normální abecedu, ale každý slovo číst úplně jinak? Nesmějte se.""Má pravdu. Tolik slov zase neni. Stůl, židle, červená, zelená, typy počasí... To je všechno.""Nějaký zákonitosti do toho dát musíme.""Dobře, ale dáme tam pár opravdu divných zvuků, aby si mysleli kdoví co. A dvacet samohlásek!""To je moc, šestnáct. Jako francouzština. Tolik stejně nedávaj ani Francouzi.""Tak osmnáct.""Platí."Albatros, Edice Oko, O vzniku anglickeho jazyka.

23.8.2012 v 2:15 | Karma: 7,68 | Přečteno: 665x | Diskuse| Cestování

Edvard Rejthar

Cow Special: How I've been jebbed out with (22.11.)

Tuto Cow Special posílám jen těm, kteří byli zainteresováni v mém příběhu sladké S., ať už jako volení receptoři či najatí překladatelé Bulharštiny.

16.8.2012 v 2:15 | Karma: 6,60 | Přečteno: 821x | Diskuse| Cestování

Edvard Rejthar

Cow 6: Já jsem elektroinženýr (10.11.)

Sprcha, Středisko víry, pomeranč, Indiánka, hřbitov, další dveře, Futurama a alarm. Nic extrémního.

11.8.2012 v 2:15 | Karma: 9,43 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Cestování

Edvard Rejthar

Cow 5: Párty (3.11.)

Kdybyste měli posledních pět minut kyslíku v lavině.Kdyby vlci už byli u vstupních dveří stanu.Kdyby na vás padl dům jako loni na skautský oddíl dobrého kamaráda J.

3.8.2012 v 2:15 | Karma: 7,01 | Přečteno: 841x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 931x
Edvard Rejthar je textař a moderátor. Současně hraje na kytaru ve skupině Les Boules.
Pracoval v mobilních komunikacích, už nevytáhne paty z Prahy a hlásí se ke křesťanství.

Seznam rubrik